Sådan foregår mindfulness

Mindfulness-undervisningen foregår i Dit Liv -Din Trivsels spritnye lokaler på Kragsbjergvej 17, Odense C.

Vi går op under taget, tæt på himlen i det store lækre lokale, som er minimalistisk og smagfuldt indrettet.
Der er kun få ting i rummet og enkelte billeder på væggen. Levende lys og smukke ting fra naturen er med til at skabe hygge og intensitet.

 

Hvor mange er vi på holdet?
Der er max plads til 8 deltagere på et hold, så du skal være hurtig for at få en plads.

Du kan tilmelde dig via telefonen (28 95 13 70) eller skrive en mail til Dit Liv – Din Trivsel: pia@id-coaching-odense.dk
Du får en bekræftelse på din tilmelding.

 

Hvordan foregår en typisk mindfulness-lektion?
Du ankommer stille og roligt og går op i lokalet. Her finder du en måtte og en pude, samt et blødt tæppe, som du kan bruge, hvis du fryser. Sommetider skal du også bruge en stol.

Vi taler sammen, men kun indtil timen starter. Derefter arbejder du med dig selv og glemmer faktisk lidt de andre i rummet. Undervisningen er præget af fred, ro, langsommelighed, nærvær og koncentration.

Øvelser
Vi starter med at lave nogle vejrtrækningsøvelser, som rigtig gode til at skabe ro i din krop. Derefter laver vi forskellige blide yogaøvelser og -stræk for kroppen, som løsner op for både ydre og indre spændinger. Du guides hele tiden i dine bevægelser og de øvelser, vi skal lave.

Meditationer
Der er altid indlagt mindst en meditation i undervisningen, som tager udgangspunkt i forskellige aspekter af krop, sind, mindset eller lignende.

Kropsscanning
Vi afslutter oftest med en afspændingsøvelse – en kropsscanning –  som hjælper dig med at fokusere, observere og opdage din krop på en ny måde.

Teorierne bag mindfulness
Sommetider indlægges korte teorisektioner, som fortæller dig om de 8 mindfulnessprincipper. Det hjælper dig til at integrere mindfulness i din hverdag og din måde at være tilstede i livet på.

Timen starter præcist, så hvis du er sent på den, kan du ikke være med.

 

Hvad skal jeg have med?
Du skal have løstsiddende tøj på og mulighed for at tage dine strømper af. Dine bare fødder skaber god kontakt med gulvet og giver dig en god jordforbindelse. Du må gerne medbringe et par varme sokker, som du kan tage på til den sidste afspændingsøvelse. Der er altid frisk vand i lokalet, men hvis du har brug for en drikkedunk ved siden af dig, så tag den med.

 

Får jeg lektier for?
Det er en rigtig god idé, hvis du mediterer derhjemme mellem hver gang. Det kan både være øvelser med forskellige måder at trække vejret på, fysiske øvelser eller ting, du skal lægge mærke til i din hverdag. Måske får du lydfiler med hjem, som kan støtte dig.

 

Jeg har flere spørgsmål – hvad gør jeg?
Du er altid velkommen til at kontakte Dit Liv – din Trivsel og spørge om alt det, du har lyst til. Du kan enten ringe (tlf.nr. 28951370) eller skrive en mail til pia@id-coaching-odense.dk